Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeruzalémské kapitoly v románu M. A. Bulgakova Mistr a Markétka
Jurečková, Jolana ; Hlaváček, Antonín (vedoucí práce) ; Hříbková, Radka (oponent)
Charakteristika části románu Mistr a Markétka M. A. Bulgakova. Historický a biblický kontext Jeruzalémských kapitol. Postava Piláta Pontského a Ješuy Ha-Nocri a jejich místo v románu. Charakteristika románových postav, projekce v Moskevské části, srovnání Piláta, Wolanda a Stalina. Ješua Ha-Nocri a původ jeho jména. Porovnání s biblickou předlohou. Porovnání Mistra, Ješuovy projekce v románové Moskvě 30. let a Bulgakovovu realitu. Problematika tvůrčí svobody v totalitních režimech. Charakteristika dalších postav Jeruzalémských kapitol a zhodnocení jejich místa v totalitních režimech.
Literárně didaktický potenciál Čapkových Apokryfů
Michálková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem práce je ukázat, v čem spočívá didaktický potenciál Knihy apokryfů a navrhnout, jak by se s apokryfy dalo ve výuce literatury na střední škole pracovat. Teoretické část se zabývá osobností a dílem Karla Čapka a pojmem apokryf. Podrobněji je pojednáno o samotné Knize apokryfů, uvedená kapitola se zaměřuje na vznik a dosavadní vydání této knihy, na její formální a obsahovou stránku, dále pak na práci autora s intertextovostí a na umělecký postup, který Čapek užívá. Prostor je věnován také možným důvodům, proč jsou apokryfy v kontextu Čapkova díla opomíjeny. Praktická část se zaměřuje na didaktický potenciál apokryfů. Naznačuje možnosti práce se všemi texty a zabývá se i možnými způsoby, jak v hodině pracovat s pojmem apokryf. Velký prostor je věnován podrobnému rozboru didaktického potenciálu vybraných sedmi textů a nechybí ani podrobný komentář ke struktuře této kapitoly. Důležitou částí je pak ověření didaktického potenciálu jednoho z apokryfů ve středoškolské praxi. Tato část obsahuje okomentovanou přípravu na hodinu a její závěrečnou reflexi. Závěrečná reflexe komentuje průběh vyučování, nabízí analýzu žákovských odpovědí a v závěru pak navrhuje, jak by bylo možné přípravu upravit.
Literárně didaktický potenciál Čapkových Apokryfů
Michálková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem práce je ukázat, v čem spočívá didaktický potenciál Knihy apokryfů a navrhnout, jak by se s apokryfy dalo ve výuce literatury na střední škole pracovat. Teoretické část se zabývá osobností a dílem Karla Čapka a pojmem apokryf. Podrobněji je pojednáno o samotné Knize apokryfů, uvedená kapitola se zaměřuje na vznik a dosavadní vydání této knihy, na její formální a obsahovou stránku, dále pak na práci autora s intertextovostí a na umělecký postup, který Čapek užívá. Prostor je věnován také možným důvodům, proč jsou apokryfy v kontextu Čapkova díla opomíjeny. Praktická část se zaměřuje na didaktický potenciál apokryfů. Naznačuje možnosti práce se všemi texty a zabývá se i možnými způsoby, jak v hodině pracovat s pojmem apokryf. Velký prostor je věnován podrobnému rozboru didaktického potenciálu vybraných sedmi textů a nechybí ani podrobný komentář ke struktuře této kapitoly. Důležitou částí je pak ověření didaktického potenciálu jednoho z apokryfů ve středoškolské praxi. Tato část obsahuje okomentovanou přípravu na hodinu a její závěrečnou reflexi. Závěrečná reflexe komentuje průběh vyučování, nabízí analýzu žákovských odpovědí a v závěru pak navrhuje, jak by bylo možné přípravu upravit.
Jeruzalémské kapitoly v románu M. A. Bulgakova Mistr a Markétka
Jurečková, Jolana ; Hlaváček, Antonín (vedoucí práce) ; Hříbková, Radka (oponent)
Charakteristika části románu Mistr a Markétka M. A. Bulgakova. Historický a biblický kontext Jeruzalémských kapitol. Postava Piláta Pontského a Ješuy Ha-Nocri a jejich místo v románu. Charakteristika románových postav, projekce v Moskevské části, srovnání Piláta, Wolanda a Stalina. Ješua Ha-Nocri a původ jeho jména. Porovnání s biblickou předlohou. Porovnání Mistra, Ješuovy projekce v románové Moskvě 30. let a Bulgakovovu realitu. Problematika tvůrčí svobody v totalitních režimech. Charakteristika dalších postav Jeruzalémských kapitol a zhodnocení jejich místa v totalitních režimech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.